30 Mayıs 2016 Pazartesi

ADANA - Bizim Kokoreç (Köşebaşı)

ADANA - Bizim Kokoreç (Köşebaşı)
Kokoreç denilince aklıma Ankara Peugeot J9 minibüsünde liseden bir abimin yedirdiği ekmek arası kokoreci unutamıyorum. Onun sonrasında birçok yerde yememe rağmen o lezzeti bir türlü bulamamıştım. Bu lezzeti Adana'da bir kokoreç ustasında bulacağım açıkçası hiç aklıma gelmezdi.
Lisans eğitim zamanında gece acıkmalarımda birçok kokoreççi denerdim fakat istediğim lezzetini bulamazdım. Kokoreç işi gerçekten el emeği isteyen bir iş. Aynı şekilde getirisi de fazla olan bir sektör. Fakat gerçek bir kokoreççi sadece iyi kokoreç yapabilir. Bizim Adana'da ise genelde kokoreç kültür olarak çok benimsenmediğinden bu işi yapan birçok kişi iyi pişirmeden ekmek arası yapıyorlar. Buda lezzetli olmasına bir etken. Bu en önce dikkat edilmesi gereken durum. Diğer durum ise gerçekten kokorecin iyi dövülmesi, buda kokoreççi için oldukça yorucu ve zor bir iş, bir kokoreççi bunu da iyi yapıyorsa gerçekten güzel bir yemek ortaya çıkar.

Bunu yapan kokoreççiyi de eski Adana'da buldum. Ziyapaşa Adana'nın en tanınan caddelerinden biridir. Ziyapaşa'dan çarşıya doğru giderken D400 kara yolunu geçin ilk kavşakta köşedeki Garanti Bankasının önünde tablada akşamları bulabilirsiniz.
Gerçekten kokorecin hakkını veren Bizim Kokoreç, fiyatlar konusunda da çok uygundur. (Çeyrek ekmek :3 TL) Yalnız Cumartesi çok yoğun olduğundan ilk deneyiminizi bence cumartesi yapmayın derim. Aynı zamanda bir tüm ekmek yiyecek olsanız da çeyrek olarak isterseniz lezzetine daha iyi ulaşabilirsiniz. (Bence iyi pişmesi konusunda altını çizmelisiniz)
Ben yıllardı giden biri olarak, ilk yıllarda ekmek arası kokoreç gelmeden önce ortaya lokmalık pişmiş kokoreç getirirdi ama artık ne yazık ki yapmıyor. Turşusu oldukça taze ve iyidir.
Adana'da kokoreç denemek için kesinlikle "Bizim Kokoreç (Köşebaşı)"dan denemelisiniz.

Hiç yorum yok: